Śrutowanie - na czym polega?
Śrutowanie to rodzaj obróbki metali polegający na czyszczeniu powierzchni poprzez tarcie. Ścierniwo wydmuchiwane jest pod dużym ciśnieniem usuwając z felg stalowych korozję i lakier, a z felg aluminiowych lakier po kąpieli chemicznej.
Śrutowanie jest szybkie i efektywne, bo po usunięciu powłoki felgi są gotowe dalszego procesu odnowy. Zaletą śrutowania felg jest to, że ścierniwo dociera nawet do trudno dostępnych miejsc.
Śrutowanie felg jest tym samym procesem, co piaskowanie. Jakie są różnice między śrutowaniem, a piaskowaniem felg? Śrutowanie felg odbywa się się automatycznie w szczelnie zamkniętej komorze. Z kolei piaskowanie zazwyczaj jest robione manualnie w specjalnej kabinie.
Śrutowanie felg aluminiowych
Felgi aluminiowe w procesie odnowy muszą przejść kilka etapów. Zanim na alufelgę zostanie położona nowa warstwa lakieru to trzeba pozbyć się tej starej. Na początku felgi aluminiowe trafiają do kąpieli chemicznej, gdzie lakier zostaje odseparowany od felgi. Następnie felgi przechodzą proces śrutowania. Dokładnie usuwana jest stara powłoka. Alufelgi po śrutowaniu zyskują jednolitą, ale lekko chropowatą strukturę. Dzięki temu podkład bazowy lepiej trzyma się powierzchni.
Śrutowanie felg stalowych
Felgi stalowe w porównaniu do felg aluminiowych rdzewieją. Wystarczy niewielkie uszkodzenie powłoki, aby stal zaczęła korodować. Zdecydowana większość felg stalowych ma stosunkowo słabą powłokę. Niestety zakładanie i zdejmowanie kołpaków potrafi z czasem zetrzeć lakier. Proces ten przyspiesza sól, którą zimą posypywane są drogi. Proces śrutowania stalówek jest szybki. Śrutowanie felg stalowych sprawia, że felgi są gotowe do malowania w kilka minut.